nov 21

TIJDELIJK BESCHIKBAAR per december 2018: ervaren DBC Consulent

Zijn er nog mogelijkheden om de registratie aan de bron te verbeteren? U verwacht dat het kan, maar weet niet helemaal hoe? De geleverde zorg binnen uw ziekenhuis juist, volledig en tijdig registreren blijft een uitdaging op diverse vlakken. Inhoudelijk, doordat kennis van de landelijke beslisboom, de DBC systematiek én de zorginhoud benodigd is. Procesmatig, zodat zorgverleners minimaal tijd kwijt zijn met de administratie. Dan daalt de regeldruk. Juridisch, bij veranderende wet- en regelgeving, waaronder de consequenties van de AVG.

Kortom, loopt het aantal fouten op? Weten uw artsen en administratief (poli-)medewerkers niet (meer) hoe ze deze op moeten lossen? Komt uw liquiditeit daarmee in gevaar?

InoCare helpt graag. Wij hebben een uitgebreid team van medewerkers dat in ziekenhuizen helpt met antwoorden. Enerzijds is dat een kwestie van ‘poetsen’ door gewoon fouten weg te werken. Anderzijds gaat dat over analyseren en meedenken over slimmere oplossingen.

Per december 2018 hebben wij weer een ervaren DBC Consulent beschikbaar die u tijdelijk kan helpen voor 2 tot 4 dagen per week.

Taken en Verantwoordelijkheden
Onze DBC Consulent

  • Draagt zorg voor de kwaliteit van de DBC- en verrichtingenregistratie
  • Heeft contact met medisch specialisten en administratief medewerkers. Informeert hen over relevante ontwikkelingen, geeft opleiding en instructies
  • Heeft een proactieve houding in het signaleren van mogelijkheid tot verbetering van de werkprocessen
  • Ontwerpt controleverbanden en protocollen n.a.v. de verbetermogelijkheden en stuurt hier proactief op
  • Heeft een actieve bijdrage in terugdringen en voorkomen van fouten in de bronregistratie
  • Werkt samen met andere stafafdelingen van het ziekenhuis aan het verbeteren van de rapportagecyclus en kennisoverdracht

Ervaring
Onze DBC Consulent

  • Heeft een universitair werk- en denkniveau
  • Beschikt over goede communicatieve vaardigheden en legt gemakkelijk contact
  • Heeft kennis van en inzicht in de administratieve organisatie, opgedaan binnen ziekenhuisorganisaties
  • Heeft ervaring met de DBC-systematiek vanuit de kant van wet- en regelgeving (DBC-Onderhoud en NZa) en de kant van de software
  • Is nieuwsgierig, enthousiast, nauwkeurig, proactief, teamplayer en analytisch
  • Is oplossingsgericht
  • Kan in samenwerking met BI grote hoeveelheden gegevens omzetten tot bruikbare informatie

Interesse?
U kunt contact opnemen met Menno Visser (kantoor: 088-2105001) voor meer informatie en beschikbaarheid.